fruits

Bazu podataka pravimo i popunjavamo je podacima kako bi smo te podatke mogli da koristimo na efikasan i brz način. Jedna od formi korišćenja podataka iz prethodno popunjene tabele su svakako izveštaji (Reports).

Za kreiranje izveštaja možemo koristiti tabelu ali isto tako i prethodno napravljen upit.

Udjemo u deo Reports, kliknemo na opciju Use Wizards to create reports (jedino ona i postoji u delu Task) i ulazimo u čarobnjak za izradu izveštaja.

Moramo preći 5 koraka da bi smo napravili izveštaj.

Korak 1.

 

report1

 

Biramo izvor odakle će izveštaj da vuče podatke. Kao što sam vać napomenu, izvor može da bude tabela ili upit. U konkretnom slučaju, odlučio sam se za upit koji smo u prethodnoj lekciji napravili i iz polja Available fields, prebacio sva polja u deo Fields in report

Korak 2.

 

report2

 

Ovde nas program pita kako ćemo označiti polja, preskačemo ovo i pritskamo Next.

Korak 3.

 

report3

 

opcija za grupisanje podataka u našem izveštaju. Podaci će se grupisati prema onome što smo odabrali. U konkretnom slučaju, odabrao sam 4 polja koja će se grupisati u mom izveštaju.

Korak 4.

 

report4

 

Ovaj korak je više dizajnerski – njime odredjujemo izgled budućeg izveštaja. Biramo kako će izgledati izveštaj, zaglavlje i podnožje i orjentacija papira

Korak 5.

 

report5

 

Odredjujemo naziv za naš izveštaj, da li će to biti statički ili dinamički (izaberite dinamički).

Kliknemo na Finish i izveštaj je gotov.