Kada je reč o kanalima prodaje u e-trgovini, postoji nekoliko različitih pristupa koje preduzeća mogu koristiti kako bi doprli do svojih kupaca. Evo nekoliko glavnih kanala prodaje e-trgovine:
- Online prodavnica (Web sajt): Ovo je osnovni kanal prodaje u e-trgovini, gde preduzeće ima svoju online prodavnicu u okviru svog kompanijeskog web sajta kao poseban deo ili kao poseban sajt koji ima isključivo funkciju prodaje. Kupci mogu pregledati proizvode, dodavati ih u korpu i izvršiti kupovinu direktno na sajtu. O online prodavnicama biće postavljen ceo kurs gde ćete se upoznati sa samim prodavnicama i njihovom izradom.
- Marketplace platforme: Marketplace platforme poput Amazona, eBay-a i drugih omogućavaju preduzećima da svoje proizvode prodaju na već uspostavljenim platformama. Ovo je korisno za dosezanje većeg broja potencijalnih kupaca i povećanje vidljivosti proizvoda. Takođe, sama popularnost ovakvih platformi i veliki broj posetilaca tj. potencijalnih kupaca, može rezultirati do povećane prodaje u odnosu na klasične web prodavnice. Ovde se jednostano morate fokusirati na samo prodaju i cene dok je marketing i reklamiranje sajta na vlasniku ove platforme.
- Socijalne mreže: Korišćenje socijalnih mreža kao kanala prodaje postaje sve popularnije. Preduzeća mogu prodavati proizvode direktno na platformama poput Facebooka, Instagrama, Pinteresta i drugih, koristeći funkcije poput Instagram prodavnica ili Facebook prodavnica.
- Mobilne aplikacije: Razvoj mobilnih aplikacija omogućava preduzećima da direktno prodaju proizvode putem mobilnih uređaja. Ovo može biti kroz posebno dizajniranu aplikaciju za e-trgovinu ili kroz mobilno-optimizovanu verziju online prodavnice. Takođe mobilne aplikacije se mogu koristiti kao jak marketinški alat preko koga reklamirate proizvode i usluge, nudite razne popuste i obaveštavate kupce o akcijama, kreirate personalizovane akcije ili podstičete kupce da kroz neku igricicu dobiju određene popuste.
- Fizičke prodavnice : Neke e-trgovine koriste kombinaciju online i prodavnica koje stvarno postoje kako bi kreirale omnichannel iskustvo za kupce. Ovo može uključivati klikni-i-pokupi opciju, kupovinu preko interneta sa preuzimanjem u prodavnici ili čak upotrebu pametnih uređaja u fizičkim prodavnicama za dodatno angažovanje kupaca.
- Sajtovi za oglase - poseban oblik elektronske trgovine gde prodavci bilo preduzeća ili fizička lica na oglasnim sajtovima postavljaju oglase u kojima nude svoje proizvode ili usluge sa mogućnošću dostave i plaćanja prema dogovoru. Nekada su postojale novine - oglasnici preko kojih su preduzeća ili pojedinci postavljali oglase dok je to sada prešlo na nivo web sajtova. Dobra strana je što ljudi znaju za ove sajtove i rado ih posećuju - loša strana je što na samom sajtu može postojati više hiljada oglasa tako da je potrebno neko vreme da potencijalni kupac dodje do Vašeg oglasa. Ovi sajtovi mogu biti besplatni za postaljvanje oglasa ali isto tako mogu i da naplaćuju postavljanje oglasa ili poziciju oglasa na više mesto na listi oglasa kao i da kupiti prostor sa banerom na samom sajtu čime ćete privući veći broj kupaca
- Platforme za aukcije - aukcijski sajtovi gde se cena formira preko online aukcije - preduzeće ili pojedinac postavi svoj proizvod na ovakav sajt i odredi minimalnu cenu koja može biti veća u zavisnosti od potražnje za određenim proizvodom.
- Vaučer sajtovi - sajtovi na kome se mogu kupiti vaučeri za proizvode ili usluge drugih firmi. Prednost ovakvih sajtova što ih posećuju mnogo ljudi i rado ih koriste dok je glavna mana to što firme obično moraju da spuste svoje redovne cene kako bi privukle mušterije.
Ovi kanali prodaje mogu se koristiti pojedinačno ili kombinovano kako bi se maksimalizovala pokrivenost tržišta i zadovoljile potrebe različitih segmenata kupaca. Odabir odgovarajućih kanala prodaje zavisi od ciljeva preduzeća, ciljne publike, proizvoda/usluga koje se prodaju i drugih faktora.