Kao i klasični PR i digitalni PR ima za cilj da se održi i poboljša imidz organizacije i dopre do što većeg broja pratilaca kojima će se PR sekcija preduzeća obratiti. Za razliku od klasičnog PR gde ciljamo medije, ovde ciljamo širu publiku tj. medije kao i obične građane i druge organizacije.

 

Ključni delovi digitalnog PR su

1. web sajt - kroz sam sajt, putem tekstova i različitih sadržaja na sajtu, obraćamo se kako medijima tako i svim ljudima koji pristupe našem sajtu. Sam sajt mora biti dobro dizajniran, funkcionalan (bez pokvarenih linkova i sporog učitavanja i sl. problema), tekstovi moraju biti jasno napisani vodeći se ciljem PR - poboljšanje imidža same firme u javnosti, poželjno je imati blog - gde će se povremeno pisati tekstovi o određenoj tematici, kontakt forma kako bi potencijalni zainteresovani posetiocim mogli da stupe u kontakt sa nama, tu je svakako i galerija slika gde posetioci mogu videti slike iz organizacije ili slike našeg brenda.

Bitno je reći da ceo sajt mora imati urađenu dobru SEO optimizaciju radi boljeg rangiranja naše organizacije i brenda kod pretraživača i lakšeg dolaženja i pronalaženja od strane zainteresovanih korisnika

2. email - email je standardan kanal komunikacije gde mi sa primaocima poruke šaljemo kako tekst tako i dodatni sadržaj (slike, tekstualne dokumente, video, linkove ka određenim sadržajima kako na našem sajtu tako i šire). Međutim, email se može koristi i za personalizovano slanje poruka ka našim korisnicima gde mi možemo da ih obavestimo i određenim sadržajima a koji su vezani za našu firmu ili brend. Email se obično koristi u marketingu gde se putem mejlova (za koji su primaoci dali pristanak za primanje) obaveštavamo o akcijama, popustima i sniženjima međutim email liste takođe se mogu formirati za obaveštavanje o našoj organizaciji, važnim događajima ili slanje saopštenja za javnost (opet napominjem - primaoci moraju dati saglasnost za ovu vrstu saradnje).

3. društvene mreže - savremene doba je dovelo do pojave društvenih mreža koji ljudi dosta i vrlo često koriste u svakodnevnom životu. PR sekcija organizacije je obavezna da koristi sve mogućnosti koje ovaj vid komunikacije donosi - da se na svakoj društvenoj mreži napravi profil (ili više njih) i da se kroz postove, reelse i druge vidove napravi imidž firme koji smo unapred planirali.

Naravno, ovde moramo razlikovati dve stvari - pratioce i PR sekciju koja vodi profil na društvenim mrežama. Cilj je da kroz zanimljive i informativne sadržaje o našoj firmi i brendu dopremo do što većeg broja ljudi, da ih na neki način nagovorimo da prate naš profil kako bi ubuduće videli sve objave koje PR sekcija firme postavi.

Različite društvene mreže imaju svoja pravila po pitanju objava i tekstova tako da je na PR sekciji da prilagođava svoje objave i tekstove određenoj mreži.

Društvene mreže i upravljanje profilima na njima svakako nije jednostavan posao obzirom da se mora zadržati pažnja pratilaca i da se novi pratioci steknu a takođe tu je i opcija plaćenih reklama tj. da se plati kako bi se određeni sadržaji predstavili i doprli do što šire publike tako da i tu opciju moramo uzeti u obzir prilikom upravljanjima sadržaja na društvenim mrežama.