Prednosti elektronske u odnosu na klasičnu trgovinu
Elektronska trgovina donosi niz prednosti kako potrošačima, tako i subjektima koji ovu trgovinu vode kao svoju delatnost. Ključne prednosti elektronske trgovine su:
- Globalni doseg: E-commerce omogućava preduzećima da dosegnu globalno tržište bez potrebe za fizičkim prisustvom u različitim zemljama. Kupci sa bilo kog mesta u svetu mogu pristupiti i kupiti proizvode ili usluge na bilo kom kraju planete. Naravno, uvek postoji problem dostave ako su u pitanju fizički proizvodi dok kod ne-fizičkih proizvoda kao što su softver ili fotografije, ovaj problem ne postoji i dostava je momentalna
- Praktičnost: Kupci mogu pregledavati i kupovati proizvode ili usluge bilo kada i bilo gde putem interneta - 24 časa dnevno 365 dana u godini. Ovo pruža visok stepen praktičnosti, posebno u današnjem ubrzanom načinu života. Kupac može naručiti robu kada želi i da odredi kada će mu roba biti dostavljena i na koji način.
- Širok asortiman proizvoda: E-commerce omogućava prodavcima da nude širok spektar proizvoda ili usluga bez ograničenja prostora. Kupci imaju pristup raznovrsnim ponudama, što povećava šanse za pronalaženje željenog proizvoda.Na vašem sajtu možete dodati koliko želite proizvoda, brzo i lako ih dodate i uklonite, promenite cenu
- Personalizacija iskustva kupaca: E-commerce platforme često koriste podatke o ponašanju kupaca kako bi pružile personalizovane preporuke proizvoda, posebne ponude i prilagođeno iskustvo korisnika, što može poboljšati zadovoljstvo kupaca.
- Efikasnost u upravljanju inventarom: Elektronska trgovina olakšava praćenje zaliha i upravljanje inventarom. Automatizacija procesa naručivanja i praćenje prodaje omogućava efikasnije upravljanje zalihama i smanjenje rizika od neprodatih proizvoda.
- Niži troškovi: Za online prodavce, troškovi povezani sa fizičkim prostorom, osobljem i drugim tradicionalnim aspektima poslovanja često su niži u odnosu na klasične prodavnice. Ovo može dovesti do većih marži profita ali isto tako i do veće konkurencije među samim prodavcima u smislu snižavanja cena samih proizvoda.
- 24/7 dostupnost: E-trgovina ne poznaje radno vreme. Online prodavnice su dostupne 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini što omogućava kupcima da kupuju kad im najviše odgovara. Firma i van svog radnog vremena prodaje preko interneta.
- Brza transakcija i isporuka: Online plaćanja putem platnih kartica kao i brza dostava često su deo e-commerce iskustva, pružajući kupcima mogućnost brze i efikasne transakcije.
- Mogućnost praćenja prodaje i tražnje: Platforme na kojima se obavlja elektronska trgovina pružaju alate za analizu podataka kao što su prodaja, tražnja, tražnja po određenim grupama kupaca (žene/muškarci) , omogućavajući prodavcima da prate performanse proizvoda, marketinških kampanja i ukupnog poslovanja kao i ponašanje kupaca kroz sagledavanje kupovnih navika i prodaju robe kako bi se ponuda prilagodila tražnji
- Lakše uspostavljanje i pokretanje poslovanja: E-commerce omogućava preduzetnicima lakše pokretanje poslovanja u poređenju s tradicionalnim metodama, često zahtevajući manje kapitala za početak. Brojne skipte, web platforme omogućavaju svakom da vrlo brzo napravi svoju web prodavnicu i da krene sa prodajom čak i bez nekog naročitog stručnog znanja iz ove oblasti.